top of page

בלחיצה  על ה 3 נקודות

ויוה אספניה! אוכל בדרום ספרד

עודכן: 8 באוק׳ 2022


אוכל בדרום ספרד - לחם ריבה וקפה

צילומים - ענבר חוברה


ארכיטקטורה אירופאית עם שרידים מוסלמיים, אווירה לטינית וניחוח ים תיכוני. כל אלו בשעטנז נהדר נותנים לספרד את הצבע הייחודי שלה. פירות ים משובחים, טאפאס בשעה 5 בצהריים, בתי קפה בריאים שמבצבצים לאט לאט בשנים האחרונות בכל מיני פינות, אמנות בשפע וברי ג'אז קטנטנים עם מרגריטות ומוחיטוז נהדרים. עם טעמים שכאלו לא הייתי מוותרת על סיאסטה, ויוה אספניה!


Cordova

עיירה ציורית עם אלמנטים נוצריים, מוסלמים ואפילו יהודיים (היתה לעיירת ביתו של הרמב״ם). אי אפשר שלא להתאהב בקסם שלה, בהיסטוריה שלוחשת רזים מכל לבנה ומרפסת. מלאה במסעדות מקומיות מצוינות וגם מסעדות גורמה שישאירו אתכם פעורי פה, בתוך חצרות פנימיות יפייפיות מעוטרות בבוגונביליות על רקע קירות לבנים.

Cremeria di Vaniglia

חנות הגלידה המשפחתית המעבירה את סודותיה מדור לדור, היא לא סתם עוד גלידריה. יש בהחלט סיבה שהם קוראים לעצמם אמני הגלידה. הקפה מצויין, והגלידה היא פשוט אמנות. תענוג לשבת ביום שמשי בשדרה עם קפה קר וגלידה נהדרת.

מבחר גלידות ב-Cremeria di Vaniglia, Cordoba

Calle Jose Cruz Conde, 1 Cremeria di Vaniglia on Tripadvisor


Malaga

עיר נמל גדולה עם גגות יפייפים ושדרות קניות גדולות. אפשר בקלות קצת ללכת בה לאיבוד, בין אמנות הרחוב המשגעת שמקשטת כל פינה.

BIO CASA & Raw Attitude

חנות טבע עם בר מיצים מטריף. תמצאו בה הכל ממוצרי קוסמטיקה טבעית ומוצרי גלוטן פרי לאבקות סופר פוד מיוחדות שימריצו אתכם (שגם אפשר ומומלץ לבקש אותן בתוך הסמודי בבר המיצים) ואפילו שיעורי בישול רואו פוד או אוכל צמחוני.

El Balneario – Baños del Carmen

למסעדה הזו לא חסר רזומה או המלצות. למען האמת, אי אפשר להתעלם מכך שכל אתר המלצות שהוא כבר אמר עליה כמה מילים טובות לפחות. כל מנה במסעדת פירות הים הזו, שיושבת על הים במבנה לבן ויפייפיה, היא פשוט חגיגה. פירות הים כל כך טריים, הסושי שלהם כל כך מיוחד ומקורי, השירות מדהים והם באמת יעשו כל דבר כדי שתהיו מרוצים. והדובדבן שבקצפת, המחיר באמת סביר.

Calle Bolivia 40 El Balneario website


Mijas

אחד הכפרים הלבנים הכי יפים בדרום ספרד. עיירה קטנטנה אך בהחלט מרגיש כאילו היא לא נגמרת. רחובות קטנטנים וסמטאות שמובילים לכיכרות יפייפיות ונקודות תצפית מטריפות. חנויות קטנטנות מקומיות והרבה ריח של שוקולד.

Mayan Monkey

ריח השוקולד לא יתן לכם מנוס מלנסות את אחד השוקולדים או הגלידות המיוחדות של המקום הזה. הם מייבאים את פולי הקקאו משבטי המאיה במרכז אמריקה ומכינים אותו שם במתכון הסודי שלהם. אפשר להכנס ולהציץ בסיור בחנות המפעל ולראות איך מכינים שוקולד, או פשוט להתפנק באחד המוצרים הטעימים שלהם במקום או הביתה.

שקית קקאו של Mayan Monkey, Michas

15 Plaza Virgén de la Peña, Mijas Pueblo Mayan Monkey's website

Blue Coffee Bike

הקפה הקטנטן שמשקיף על הכיכר ובחלקו גם על פיסת נוף אין סופית. בהחלט המקום המושלם לארוחת צהריים משביעה ומשתלמת או קפה מצויין. יש להם גם מבחר תה אין סופי ומיוחד.

6 Plaza De la Constitucion Blue_Coffee_Bike- on Tripadvisor




Tarifa

אחד מהמקומות הכי מפורסמים בעולם לגלישת רוח הופך את העיירה העתיקה טריפה לעיירת גלישה לייד באק מקסימה. הקצב קצת יותר איטי, הגולשים והגולשות היפים מחייכים לכל עבר ומשרים איזשהו קסם באווירה ההיסטורית המיוחדת שלה.

Andrea’s Brunch

בית קפה בראנץ׳ קטן ומקסים, לא סתם בשעת הפיק יש מצב שתחכו קצת שיתפנה שולחן. אנדריאה המקסימה תרוץ בין השולחנות למטבח ותכין לכם את הסנדוויץ הכי טרי, המוזלי הכי שווה והפנקייק הכי מגניב. השייקים מצויינים ומיץ הדיטוקס הוא בכלל חוויה. תעשו לעצמכם טובה ותעצרו לאתנחתא בריאה ושווה אצל אנדריאה.

Sancho IV el bravo 22 Andreas Brunch on facebook

La Tarifena

כשתרדו במורד הרחוב משער הכניסה לעיר העתיקה יעלה באפכם ריח של מאפים טריים, ובכן, הריח יוביל אתכם כנראה ללה טריפניה. מאפייה קונדיטוריה שתטריף אתכם, עם טעמים ספרדיים אסליים והשפעות מרוקאיות בשל הקרבה למרוקו. בהחלט שווה כל קלוריה.

Calle Virgen de la Luz 21 La Tarifeña's website


Cádiz

עיר הבירה של מחוז קדיס, אנדלוסיה. קדיס העתיקה שימשה מרכז חשוב במסחר הספרדי לאורך השנים. מוקפת בחומה יפייפיה וכיכרות גדולות, אין סיכוי לדלג עליה.

Cafe Royalty

הדרך הכי מיוחדת לחוות את קדיס וכיכרותיה היחודיות הוא הביסטרו הבוהמייני קפה רויילטי. אין מתחרים להיסטוריה בוהמניית, אי אפשר שלא לנסות לדמיין את הדמויות המשונות והמיוחדות שהיו יושבות כאן לשתות וויסקי או לאכול ארוחת ערב מפוארת. אפשר כמעט להריח את עשן הסיגריות הפואטי (למרות שבימים אלו כמובן שאי אפשר לעשן בתוך המסעדה) ולקרוא על שיתופי הפעולה שהתחילו בקפה הזה בכותרות נייר עיתון ישן.

לחם ריבה וקפה ב-Cafe Royalty

Plaza de la Candelaria S/N, 11005 Cádiz, España cafe royalty's website



Seville

הו ׳סביייה׳ כך קוראים המקומיים לבירת הקהילה האטונומית אנדלוסיה. קתדרלה מפורסמת, מגדל פעמונים, ברי פלמנקו בכל פינה אוכל ויין משובח חנויות ושווקים מיוחדים בסביליה תמצאו הכל!

la parisienne

מאפייה-בית קפה-חנות עם טאץ׳ פריזאי, הכל ביחד באווירה כל כך מתוקה שאי אפשר שלא לעצור לפחות לקפה ומאפה. בין המאפים תמצאו שוקולדים ויינות שווים.

Av. Universidad de Salamanca, 1 la parisienne's website

La Campana

הקונדיטוריה המפורסמת והעתיקה מלאת אוהבי מתוק בכל שעות היממה. נראה שרבים לא טועים ומאפה מקמפנה הוא מתנה מדהימה להמתיק את היום. מומלץ בחום!

Calle Sierpes, 1 la Campana on Tripadvisor



עזרה בעריכה: ענבר חוברה עקבו אחרי ענבר באינסטגרם ובפייסבוק בקרו באתר הבינלאומי של ענבר I AM Endless Trip


 

רוצים לדעת איך לאכול נכון כשמטיילים בחו״ל?

או בכל הזדמנות וחג לאורך כל ימות השנה?

הכירו את הספר 365 יום בלי תירוצים

פרטים בלחיצה כאן או לרכישה מיידית



 

אהבתם?

הוסיפו לבורד האהוב שלכם בפינטרסט או שתפו לחבריכם בפייסבוק!

מכירים מישהו שנוסע למדריד? שלחו לו את הכתבה!

יש לכם שאלות? משהו להגיד? הגיבו למטה!

שיהיה לכם טיול טעים!

אשמח לכל תגובה או שאלה,

הכנתם ? אשמח לשמוע איך ויצא גם צילומים ישמחו אותי מאוד.

כל שיתוף אפשר כאן מתחת למתכון בקוביית התגובות


רוצים לראות מה קורה אצלי במטבח?

לקבל המון טיפים קלים ובריאים

מזמינה אתכם לאינסטגרם שלי– כאן.


יש לכם פייסבוק? אל תשכחו להצטרף לקבוצת הבישול הבריאה שלי


אהבתם את המתכון? שתפו בלחיצה על האייקונים של הרשתות החברתיות או אייקון השיתוף



 

אל תפספסו אף מתכון בריא


פוסטים קשורים

הצג הכול

שתפו את המתכון עם אחרים

עוד מוצרים בריאים במיוחד בשבילך

bottom of page