top of page

בלחיצה  על ה 3 נקודות

פורטוגל - ללכת לאיבוד בחבל האלגרבה כל הדרך לליסבון / מדריך אוכל

עודכן: 8 באוק׳ 2022


תמונת נוף לים

פורטוגל היא לא סתם פנינה, היא פנינה ירוקה ומלאה בטבע, נופים, אוכל טוב, וגם הגלים הכי טובים באירופה.

כל זה במחיר כל כך נוח, שאין סיבה שלא תתחילו כבר עכשיו לתכנן את הנסיעה הבאה שלכם למדינה שבה אפשר לראות את סוף העולם.


Algrave

אלגרבה, חבל הארץ הדרומי של פורטוגל, פירוש השם בערבית הוא ״המערב״ לא סתם הוא נקרא ככה. אלגרבה טומנת בחובה את הנקודה הכי דרום-מערבית באירופה, ״סוף העולם״ כמו שקראו לו בימים עברו.

חבל הארץ הזה, שנכבש ע״י האסלם, וחזר לידיים נוצריות, הוא פנינה אמיתית.

לא רק שהנופים העצומים מטריפים, המים הטורקיזיים, הצוקים הענקיים בעלי ציורי הקיר שנוצרו משכבות שכבות של מים לאורך מיליוני שנים, ההיסטוריה והדוגמאות העתיקות שניתן לראות בכל פינה מתקופות שליטה שונות אסלאם אל מול נצרות, האוויר והאווירה, הגולשים שלא יוותרו על אף סוואל, נאטות ביורו, הגבהות הירוקות האינסופיות, האוויר החמים-כל אלו ועוד נותנים לאלגרבה את הטעם הכל כך מיוחד שלה.

חצינו את הגבול עם ספרד והשארנו את הספרדית של הבת שלי מאחור, זהו, מעכשיו עם הפורטוגזי החביב באמצע הדרך, כלומר באמצע שום מקום, לא מדבר אנגלית, אנחנו דיי חסרי ישע. מזל שאני יודעת איך להגיד נאטה וקפה כדי שאוכל לקבל את המנה הפורטוגלית שלי בשעה 17:00 (שעת התה המפורסמת). התחלנו לנסוע לכיוון פארו וביקרנו בעיירה קארבויירו לארוחת צהריים.

Carvoeiro

צוק אבן באמצע הים, Carvoeiro, Portugal

קארבויירו, הייתה פעם רק עיירת דייגים קטנה שהתבססה על כמות דגי הטונה שהדייגים העמלים הצליחו לדוג. כיום המצב שונה לגמרי ותיירים רבים, בעיקר משפחות, באים לבקר ומספקים כלכלה מעולה לתושבים.

חוף העיירה הוא חוף יפייפה ומוגן על ידי צוקים משני צדדיו, לכן הוא מוגן מרוחות חזקות ומאוד נעים לבלות בו את השעות החמות של היום. העיירה מלאה בבתי קפה נעימים, מסעדות וברים שמשקיפים על הנוף הציורי ומזמינים לכוס יין ופלטת גבינות בשקיעה.


Le Cro

יש בתי קפה עמוסים, בתי קפה רועשים, בתי קפה אפלוליים ויש כאלה שהם פשוט מתוקים. כזה הוא לה קרו. ריח הפנקייקים מזמין להכנס, והתפריט המדהים פשוט יגרום לכם לרצות להזמין הכל. סלטים, סנדוויצים משובחים ומיצים מרעננים. יש גם טעימות יין מקומי מצויין. מומלץ בחום! (חמים בפנים).

Estrada do Farol, 77, Carvoeiro 8400-505, Portugal

+351 910983443



Earth Shop & Cafe

חנות טבע מתוקה עם בית קפה בריא שישמח כל מעריץ דגול של בתי קפה בריאים ושיקיים (וירפא כל ליל שתייה מופרזת).

יש גם קרואסונים חמים, פלטת גבינות ויין, אם אתם קצת פחות בקטע של בריאות.

גם אם אתם סתם על הדרך, שווה להציץ ולקנות איזה חטיף בריא או בקבוק יין מקומי מהחנות או פשוט לקחת את הזמן ולהתענג על קיש מושקע ובריא או כוס יין בשקיעה עם נוף נהדר.

Earth Shop & Cafe

Rua Das Flores 1, Carvoeiro 8400 510, Portugal

+351 916203494

 

Lagos

Punta De Piedade , Lagos, Portugal

אחת העיירות בחבל האלגרבה שמפורסמות בכמות רובצי הבטן-גב הגדולה ביותר. ובכן, אם תגיעו לשם תבינו למה. אין שום סיבה ללכת לשום מקום. כל חוף יפה כאילו יצא מגלויה, המים נעימים, האווירה איטית, האוכל טוב, האנשים יפים, ובלילות קיץ חמים המוני גולשים יפקדו את העיירה בלילות ללא שינה. הנופים בוודאות לא יאכזבו, וניתן לעשות הרבה טיולים רגליים בין סלעים שיוצאים מתוך המים כמו פונטה דה פיודיידה (Punta da piedade), המון מערות ולגונות, והרבה נופים ירוקים מרהיבים.


Cascade Wellness & Lifestyle Resort

המשכנו לכיוון הריזורט שלנו, שנמצא בלאגוש, דיי קרוב לשפיץ של פורטוגל.

הגענו לקראת הערב וקיבלנו דירה מפנקת משפחתית עם מטבח. מיד התחלנו לנסות את מזלינו ולבשל מאכלים מקומיים. המלון היה כל כך מפנק שכמעט התפתינו לא לצאת ממנו בבוקר. אם להיות כנה, התחשק לי פשוט לעבור לגור שם.

Cascade wellness lifestyle resort

לא יכולנו לוותר על נסיעה ל״פראיה דו בנז׳יל״ ולקחת סירה שתראה לנו את כל המערות והלגונות המטריפות של החוף הדרומי של פורטוגל. מערות עם חורים בתקרה, וציורי קיר שנוצרו ע״י שכבות של מים לאורך השנים.


 

Sagres

The End of the World, Sagres, Portugal

סוף העולם. פירוש השם סאגרס הוא מהמילה סאגראדו - קדוש. אמונות ים תיכוניות הן שהאלים התאחדו שם, בלשון האדמה הזו שיוצאת אל תוך האוקיינוס הגדול. לא סתם קראו לזה סוף העולם. אם יושבים על קצה הצוק ומתבוננים באופק האין סופי, אפשר להרגיש אנרגיה קדושה וחזקה. האופק מרמז שהעולם עגול, הגלים שמתנפצים על הצוק בחוזקה מביאים איתם רחשים וסודות מקצה אחר של העולם. הגולשים זהובי השיער חוזרים מהמים בשעת שקיעה עם חיוך מאושר על פניהם, סוחטים את חליפות הגלישה. הדייגים שולחים חכות עם הרבה חוט דייג מהקצה של הצוק, הם לא מפחדים ליפול, הם היו שם מאז שנולדו. האווירה שלווה ונעימה.

Warung

אחרי שהשמש יורדת, וצפיתם בשקיעה מרהיבה מאחת הפינות המטריפות של הצוק של סגרס, זה הזמן ללכת לווארונג. פירוש המילה ווארונג הוא ״מסעדה״ באינדונזית (באהאסה היא השפה המדוברת באינדונזיה). אבל שלא תטעו, זוהי לא מסעדה אינדונזית. זהו מקום מיוחד שהוקם על ידי זוג מקסים שהחיבה שלהם לגלישה היא אין סופית, והיא לקחה אותם לכל פינה בעולם. תמצאו כאן אוכל מקסיקני, ועוד כל מיני נגיעות מהעולם, בירות קרות, אווירה מגניבה של גולשים וגם משפחות, שולחן ביליארד, מוסיקה מצויינת, וקוקטיילים נהדרים. והמחירים חברותיים לכל כיס.

Warung restaurant, Sagres

Rua do Mercado | Sagres 8650, Sagres, Portugal

+351 282 624 432



Caffe Espresso

בפנים חמים בחוץ אפשר להרגיש בריזה נעימה וגם אפשר לראות פיסת אוקיינוס. קפה מצויין, בדיוק מה שצריך אחרי כמה שעות טובות של נהיגה או כדי לפתוח את העיניים. העוגות מצוינות, בעיקר עוגה טבעונית העשויה כולה מתמרים ואגוזים, מתוקה וטבעית. בית קפה מעולה לארוחת בוקר או בראנץ׳.

מעל בית הקפה יש גם מלון בוטיק מקסים.

שתי כוסות קפה בבית הקפה Caffe Espresso

Praca da Republica, Sagres 8650-356, Portugal

+351 282620040


 

Lisbon

תמונת נוף של העיר ליסבון בלילה

בדרך לליסבון, עצרנו לראות את השקיעה בקאבו דה רוקה. הנקודה הכי מערבית באירופה. הגלים היפייפיים והשקיעה הצבעונית היו עוצרי נשימה.

הגענו עייפים ורעבים למלון בליסבון, ברובע העתיק והקסום בריו אלטו.


ליסבון, עיר קטנה ושובת לב על גדת נהר הטז׳ו. ליסבון היא בהחלט עיר אירופאית עם גוון קצת אחר. ליסבון מתפתחת מהר בשנים האחרונות ומספקת לתיירים ולתושבים בה אוכל משובח, תרבות בילוי ביום וגם בלילה, אמנות בשפע, ארכיטקטורה, הרבה היסטוריה, מוסיקה מלאת נשמה, והרבה הרבה קסם עם טעם לטיני-ים תיכוני.


Jardim dos Sentidos

מתוך הימור נכנסנו לתוך המסעדה הטבעונית הכל כך מיוחדת הזו. הינו רעבים וזו הייתה המסעדה הכי קרובה למלון שלנו. כבר כשפתחנו את הדלת הבנו ששיחקנו אותה ושלא נתאכזב. בכניסה, חנות יפייפיה של פריטים מיוחדים מהמזרח. הלחם שנאפה במקום עם ממרחים מיוחדים, כמו ממרח סלק וטופו, וסלטים ומרקים כל כך מיוחדים פשוט עינגו את החיך שלנו.

גינת הזן המקורה שובת לב, ניתן גם לקבוע טיפולים כמו מסאז׳ פיסיותרפיה רפלקסולוגיה פתיחת קלפי טארות ואסטרולוגיה.

Rua da Mae de Agua 3, Lisbon 1250-154, Portugal

+351 213423670


LOST IN ESPLANADA BAR

למקום המיוחד הזה כדאי להזמין מקום, כי אחרת יש מצב שתמצאו את עצמכם מפספסים את אחד הנופים הכי שווים בעיר. מומלץ ביותר להזמין מקום לקוקטייל בשקיעה ואחריה לארוחת ערב. הגינה המעוצבת של לוסט אין בהחלט תגרום לכם לחשוב שהלכתם לאיבוד, בכל המובן הטוב של המילה.

האוכל מצויין, האווירה צעירה ונעימה והחנות הצמודה מקסימה. מומלץ בחום לבילוי שיקי בעיר.

מנת מרק במסעדהLost in Esplanada Bar

Rua D.Pedro V No. 56, Lisbon 1200, Portugal

+351 917759282


Pois, Café

לה בוהם דה לה ליסבון, ברובע הבוהמייני אלפמה. בית קפה כל כך נעים שבכיף תמצאו את עצמיכם שורפים שם צהריים שלמים. האוכל פשוט מדהים ומלא במחשבה, מאפים חמים וטעימים וירקות טריים ומרעננים. מקום מושלם להתמלא בהשראה ולהיות יצירתיים. או סתם לשבת ולקשקש עם חברים.

Pois, Café

R. de São João da Praça 93-95, 1100-521 Lisboa, Portugal

+351 218862497



A Padaria Portuguesa

רשת המאפיות המדהימה והזולה. הריח יזמין אתכם פנימה ותלקקו את האצבעות. פנדריה פורטוגזה בהחלט יודעים איך לשמור על איכות במקביל למחיר אטרקטיבי והמון לוקיישנים בכל רחבי ליסבון. מבצעים זולים של ארוחות בוקר וצהריים מצויינות עם מאפים מדהימים.

הכנסו לאתר כדי לראות את כתובות הסניפים.

OLIVIER Restaurants

אם מתחשק לכם לצאת לארוחת ערב יוקרתית (למרות שבמונחים של הארץ זו תהיה בערך ארוחת ערב במסעדה ממוצעת לא זולה, אבל גם לא מסעדת שף כזו יוקרתית), שווה לכם להתארח באחת החוויות הקולינריות של השף אוליבייר. אוליבייר הוא גאון קולינרי, הוא הופך כל טרנד בין לאומי לבייבי שלו עם שינויים יצירתיים שיגרמו לפה שלכם לשיר שירי אהבה פורטוגזיים. כל אחת מהמסעדות שלו היא חוויה שונה של פואטיקה בישולית. הוא בהחלט אחת הדמויות הכי משפיעות כרגע בפורטוגל וכן גם באירופה, עם מעל לעשר שנים של טעמים.



Time Out Market Lisbon

מקום מיוחד והכרחי לבקר בו בליסבון. שוק האוכל של טיים-אאוט זה פשוט חוויה קולינרית מגניבה, שמתאימה לכל המשפחה. עם דוכני אוכל מכל הסוגים ומכל המינים וברמה גבוהה מאוד.

מומלצים במיוחד vo דוכן הסושי Confraria שמציע קומבינציות משובחות של סושי וסשימי, ודוכן הדגים והסושי SEA ME שם יכינו לכם סושי הכי טרי ומרענן, ואחד הסנדוויצים הכי טעימים ומיוחדים שאכלתי בחיי, דג טונה חרוך על הפלנצ׳ה ונע מבפנים בלחמניית חרובים חמה. החליקו בין התמונות כדי להתענג לפחות ממראית העין של המנות.

שווה להציץ בלוח האירועים שבאתר לפני שמגיעים, אולי תתפסו אירוע ממש מגניב!



עזרה בעריכה : ענבר חוברה עקבו אחרי ענבר באינסטגרם ובפייסבוק בקרו באתר הבינלאומי של ענבר I AM Endless Trip


 

רוצים לדעת איך לאכול נכון כשמטיילים בחו״ל?

או בכל הזדמנות וחג לאורך כל ימות השנה?

הכירו את הספר 365 יום בלי תירוצים

פרטים בלחיצה כאן או לרכישה מיידית



 

אהבתם?

הוסיפו לבורד האהוב שלכם בפינטרסט או שתפו לחבריכם בפייסבוק!

מכירים מישהו שנוסע לפורטוגל? שלחו לו את הכתבה!

יש לכם שאלות? משהו להגיד? הגיבו למטה!

שיהיה לכם טיול טעים!

אשמח לכל תגובה או שאלה,

הכנתם ? אשמח לשמוע איך ויצא גם צילומים ישמחו אותי מאוד.

כל שיתוף אפשר כאן מתחת למתכון בקוביית התגובות


רוצים לראות מה קורה אצלי במטבח?

לקבל המון טיפים קלים ובריאים

מזמינה אתכם לאינסטגרם שלי– כאן.


יש לכם פייסבוק? אל תשכחו להצטרף לקבוצת הבישול הבריאה שלי


אהבתם את המתכון? שתפו בלחיצה על האייקונים של הרשתות החברתיות או אייקון השיתוף



 

אל תפספסו אף מתכון בריא


פוסטים קשורים

הצג הכול

שתפו את המתכון עם אחרים

עוד מוצרים בריאים במיוחד בשבילך

bottom of page