top of page

בלחיצה  על ה 3 נקודות

אל תתנחמי בפחמימה יקירה

עודכן: 27 ביוני 2023





אל תתנחמי בפחמימה יקירתי

גם את מתכננת ערב של נחמה עם שוקו, עוגיות וסדרה שאת אוהבת? אני כל כך מבינה אותך. הרי "אוכל מנחם" הוא ביטוי כל כך שגור, ומופיע בכל מקום. יוצא לנו מהפה ( ובעיקר בתוך הראש) כל כך בקלות. בעיקר בשנה האחרונה בימי הקורונה, ששלחה רבים למקרר ולמזווה. ואני רוצה להגיד לך שכל פעם שאני שומעת אותו, אני יודעת כמה הביטוי הקטן הזה מזיק. אני רוצה לספר לך מה זה באמת עושה בתת המודע שלך. את , כמו כל המין האנושי, אשה חושבת. וכל מה שאת מתנהגת הוא המשך ישיר למה שאמרת לעצמך לפני רגע. אז, אם את נוטעת בתת המודע חיבור בין אוכל ורגשות, יש סיכוי טוב, שתמצאי את עצמך אוכלת אכילה רגשית. אני רוצה להציע לך דרך אחרת להתבונן על זה - אוכל לא מנחם, וגם לא מפצה. הוא לא מפנק וגם לא מעניק אהבה. הוא לא חברתך הטובה. הוא לא באמת יסעד את נפשך כשיהיה לך קשה. אין לו תכונות אנוש ולכן הוא לא באמת מענה לרגשות. הוא יפה, וטעים ומזין, משביע , מעניק לך אנרגיה. יש לו ריח נפלא ואולי אפילו נראה כמו ציור על הצלחת ( אם צילחת אותו שף). וכייף לאכול , בעיקר אם בחרת אוכל שווה. אבל, אין לו תכונות אנושיות והוא לא מעניק רגשות. אז גם אם חיברת אותו בעבר לרגשות, הגיע הזמן לנתק את החיבור הזה זו לא גזרת גורל ולא נולדת ככה. כמו שחיברת את הרגשות לאוכל, כך תוכלי לנתק את החיבור ולחבר את הרגשות למה שמתאים להם באמת. רוצה להתנחם ? התחבקי עם משהו קרוב. רוצה אהבה , קבלי אותה ממי שיקר לך. רוצה פיצוי על יום מזופת? קחי את עצמך לטיול על שפת הים, הזמיני את עצמך למסאז או אפילו שבי עם ספר טוב ותוכלי לברוח מהעולם. תבחרי שלא "לפנק" את עצמך באוכל. אם את רוצה להפסיק לאכול אכילה רגשית, הצעד הראשון שלך יהיה להפסיק לחבר אוכל עם רגשות במחשבות שלך, בדיבור הפנימי. כל פעם שאת מוצאת את עצמך, אוכלת אכילה רגשית, כדאי שתבדקי מה אמרת לעצמך רגע לפני כן. ואם מצאת שאת מדברת עם עצמך ומחברת באותו משפט אוכל ורגש, תעצרי, תסתכלי על זה תחליטי שאת מוותרת על החיבור ותגידי לעצמך משפט אחר, שיחבר רגש עם מה שהוא צריך להיות מחובר אליו. ואם את רוצה לגדל ילדים בריאים שאוכל משמש להם בדיוק את מה שהוא אמור לשמש, אל תשתלי בתת המודע הצעיר והכה נוח להשפעה שלהם, משפטים שמחברים אוכל ורגש.

 

אהה, והערב הזה עם השוקו והעוגיות שתכננת? תהני יקירה, רק אל תחברי אותו לנחמה.


 


ואם את רוצה באמת לנתק רגשות מאוכל, אני מזמינה אותך להצטרף לתוכנית נפלאה, שבשנה האחרונה הצטרפו אליה מאות נשים. RESTART - חוזרת לשגרה - חוזרת לגזרה תפריטים מעולים, עבודה על המיינד, פעילות גופנית, דימיון מודרך ועוד ועוד גודיז כל הפרטים והרשמה כאן -



 

אשמח לכל תגובה או שאלה,


כל שיתוף אפשר כאן מתחת למתכון בקוביית התגובות


רוצים לקבל ממני עוד השראה?

לקבל המון טיפים קלים ובריאים

מזמינה אתכם לאינסטגרם שלי– כאן.


יש לכם פייסבוק? אל תשכחו להצטרף לקבוצת הבישול הבריאה שלי


אהבתם את הכתוב? שתפו בלחיצה על האייקונים של הרשתות החברתיות או אייקון השיתוף


 

אל תספספו אף מתכון

פוסטים קשורים

הצג הכול

Comments

Rated 0 out of 5 stars.
No ratings yet

Add a rating

שתפו את המתכון עם אחרים

עוד מוצרים בריאים במיוחד בשבילך