• Liora Houbara

דיאטה חורפית

עודכן ב: 29 מרץ 2019


תפריט חורפי המכיל 1250 קלוריות

בחורף, לרבים מאיתנו קשה יותר להקפיד על דיאטת הרזיה. בתפריט שיגיע מיד משולבים מזונות בעלי אנרגיה מחממת, שיאפשרו לשמור על טמפרטורה פנימית חמימה, מה שעוזר להקפיד על הכמויות ומחזק את המערכת החיסונית.

וכל זה בעלות קלורית יומית של 1250 קלוריות בלבד. התפריט

מותר לביצוע לאנשים בריאים מעל גיל 18. מי שסובל מבעיה בריאותית, נשים הרות ומניקות

וילדים צריכים לקבל ייעוץ תזונתי אישי בהתאם לצרכיהם.


לפתוח את הבוקר:

  • דייסה מ – 3 כפות שיבולת שועל + ½ כוס חלב ו – ½ כוס מים +1/4 כפית קינמון

הפסקת עשר:

  • כריך מלחם מלא קל+ גבינת צאן 5% / חומוס לייט/ טונה

  • ירקות ללא הגבלה, רצוי להוציא אותם מהמקרר שעה לפני האוכל ולשים דגש על אדומים וכתומים

צהרי היום:

  • מנה בשרית לא מטוגנת וללא עור כמו ¼ עוף/150 גרם הודו/ 200 גרם דג או כוס וחצי קטניות

  • 2 תפוא בינוני /בטטה בינונית / או 5 – 6 כפות של פחמימה מבושלת, רצוי מלא כמו אורז, אטריות, קטניות, קוסקוס, קינואה, תירס אפונה וכו'.

  • ירקות טריים ומבושלים ללא הגבלה. לשים דגש על מבושלים, מוקפצים או במרק,לא כולל תפוא , בטטה, אפונה או תירס.

רגע מתוק של אחר הצהריים:

  • שתיה חמה – חליטות צמחים בעיקר קינמון ותה ירוק או יסמין

  • חטיף גרנולה/ ½ כוס דגני בוקר / 2 פרוסות לחם קל מלא+ ריבה או דבש / 2 עוגיות מקמח מלא / 3 כוסות פופקורן.

ערב בא:

  • 2 פרוסות לחם קל מלא+ 50 גר' גבינת צאן 5% או חומוס לייט או אבוקדו

  • ביצה לא מטוגנת או 50 גר' טונה או סרדינים

  • יוגורט מחלב צאן

  • סלט ירקות

במשך היום תוכלו לשלב בתפריט:

  • שתיה: כוס חלב ובנוסף לפחות 10 כוסות שתיה ללא סוכר (תה, קפה, מים, דיאט). רצוי שתיה חמה.

  • 3 פירות ביום. מנת פרי = פרי בינוני/ כוס קוביות מלון או אבטיח או תות / 10 דובדבנים/ חצי אשכולית או מנגו/ בננה קטנה/ 2 שזיף או משמש או שסק או פרי יבש או קלמנטינה או קיווי.

  • פעם ביום - כף שמן או מיונז / 2 כפות טחינה או מיונז קל/ 10 זיתים או שקדים/ רבע אבוקדו.

להימנע:

  • מטוגן, פיצוחים, חטיפים שומניים, עוגות, גבינות שמנות, בצק עלים, שתיה מתוקה.




לעוד מגוון גדול של תפריטי דיאטה יחודיים את/ה מוזמנ/ת ללחוץ כאן או על התמונה

#מאמריםותפריטידיאטה #תפריטידיאטה #חורף