• Liora Houbara

תזונה ואקנה

עודכן ב: יונ 6



אקנה עשויה להיגרם ממספר סיבות ואין ספק כי היא מטרידה מאוד. בדרך כלל היא מופיעה בגיל ההתבגרות אבל לעיתים נמשכת גם בגילאים מבוגרים יותר. התזונה אינה גורמת או מרפאה אקנה אבל היא בהחלט עשויה להחמיר או להיטיב מאוד את המצב. כל מה שיאמר כאן זה אינו בא במקום ייעוץ רפואי. מומלץ בכל מקרה לפנות לרופא מומחה לאבחון וטיפול. בנוסף מומלץ כמובן לפנות לטיפול קוסמטי מקצועי.


אז מה לא כדאי לאכול או לפחות להמעיט ככל האפשר במצבים של אקנה ?

  • מזון שומני – מזון מטוגן, פיצוחים, בצק עלים, חטיפים שומניים, גבינות מעל 5% שומן, בשרים שמנים, מוצרים מוכנים המצופים בפירורי לחם

  • קמח לבן וסוכר לבן וכל מזון המכיל אותם כולל שתיה מתוקה

  • שוקולד – שהוא אחד הגורמים המחמירים ביותר של אקנה.

  • צבעי מאכל מלאכותיים.

  • חומרים משמרים

  • מזון חריף , תבלינים חריפים, מזון מתובל

  • מזון מעושן, או עשוי על האש

  • קפאין – המצוי בקפה, בתה , בקולה ובקקאו

  • פירות טרופיים כמו בננה , מנגו, אפרסמון

  • מאפים המכילים שמרים

  • ממתיקים מלאכותיים ומוצרי דיאט


ומה כן לאכול ?

  • קמח מלא ומוצרים המכילים אותו. למשל לחם מלא, פיתות או לחמניות מחיטה מלאה. רצוי לבחור לחם מלא ללא שמרים הקרוי שאור.

  • ירקות טריים ומבושלים רצוי לשים דגש על ירוקים וכתומים.

  • מוצרי חלב רצוי שיהיו עד 5% שומן. כדאי לבחור לפחות מוצר אחד ביום המסומן "ביו". ניתן בהחלט לשלב מוצרי חלב צאן (עיזים וכבשים) 5% שומן.

  • מומלץ לשלב בתפריט עשבי תיבול ירוקים. תבלינים עדינים כמו פפריקה מתוקה, כמון, כורכום

  • חשוב לשלב בתפריט פחמימות , רצוי מלאות כמו אורז מלא, גריסים, תירס, קטניות, פחות פסטה

  • אפשר לשלב בתפריט מתוקים, מוגבלים בכמותם על בסיס דבש וסוכר חום.

  • חשוב לשתות לפחות 10 כוסות שתיה ביום. בעיקר מים, חליטות של נענע ומנטה או לימון מהול במים


אשמח לכל תגובה או שאלה, מתחת לכתבה בתגובות הפייסבוק

נהנתם מהכתבה? שתפו עם חברכם!

רוצים לקבל כתבות ומתכונים למייל ? הרשמו כאן




#תזונההוליסטית #תזונהויופי #תזונהועור #beauty #healthybeauty #אקנה #acne

Follow Me on Social Media

  • Grey Facebook Icon
  • Grey Pinterest Icon
  • Grey Instagram Icon
  • Grey YouTube Icon
  • Grey Twitter Icon

© Liora Houbara

כל הזכויות שמורות לסודות בריאות ואושר של ליאורה חוברה.

המידע באתר אינו מהווה התויה רפואית. תמיד יש להתיעץ בכל נושא רפואי עם גורם רפואי מוסמך כמו רופא או דיאטנית קלינית.

תקנון האתר

בניית האתר ועיצוב - ענבר חוברה

לאתר של ענבר

צילום - עודד חוברה / ליאורה חוברה / ענבר חוברה

לעמוד הפייסבוק של עודד