top of page

בלחיצה  על ה 3 נקודות

תזונה ואקנה

עודכן: 8 באוק׳ 2022


תזונה ואקנה


אקנה עשויה להיגרם ממספר סיבות ואין ספק כי היא מטרידה מאוד. בדרך כלל היא מופיעה בגיל ההתבגרות אבל לעיתים נמשכת גם בגילאים מבוגרים יותר. התזונה אינה גורמת או מרפאה אקנה אבל היא בהחלט עשויה להחמיר או להיטיב מאוד את המצב.

כל מה שיאמר כאן, אינו בא במקום ייעוץ רפואי. מומלץ בכל מקרה לפנות לרופא מומחה לאבחון וטיפול. בנוסף מומלץ כמובן לפנות לטיפול קוסמטי מקצועי.



אז מה לא כדאי לאכול או לפחות להמעיט ככל האפשר במצבים של אקנה ?

  • מזון שומני – מזון מטוגן, פיצוחים, בצק עלים, חטיפים שומניים, גבינות מעל 5% שומן, בשרים שמנים, מוצרים מוכנים המצופים בפירורי לחם.

  • קמח לבן וסוכר לבן וכל מזון המכיל אותם כולל שתיה מתוקה.

  • שוקולד – שהוא אחד הגורמים המחמירים ביותר של אקנה.

  • צבעי מאכל מלאכותיים.

  • חומרים משמרים.

  • מזון חריף, תבלינים חריפים, מזון מתובל.

  • מזון מעושן, או עשוי על האש.

  • קפאין – המצוי בקפה, תה, קולה וקקאו.

  • פירות טרופיים כמו בננה, מנגו, אפרסמון.

  • מאפים המכילים שמרים.

  • ממתיקים מלאכותיים ומוצרי דיאט.


ומה כן לאכול ?

  • קמח מלא ומוצרים המכילים אותו. למשל לחם מלא, פיתות או לחמניות מחיטה מלאה. רצוי לבחור לחם מלא ללא שמרים הקרוי שאור.

  • ירקות טריים ומבושלים, רצוי לשים דגש על ירוקים וכתומים.

  • מוצרי חלב רצוי שיהיו עד 5% שומן. כדאי לבחור לפחות מוצר אחד ביום המסומן "ביו". ניתן בהחלט לשלב מוצרי חלב צאן (עיזים וכבשים) 5% שומן.

  • מומלץ לשלב בתפריט עשבי תיבול ירוקים ותבלינים עדינים כמו פפריקה מתוקה, כמון, כורכום.

  • חשוב לשלב בתפריט פחמימות, רצוי מלאות כמו אורז מלא, גריסים, תירס, קטניות, פחות פסטה.

  • אפשר לשלב בתפריט מתוקים, מוגבלים בכמותם על בסיס דבש וסוכר חום.

  • חשוב לשתות לפחות 10 כוסות שתיה ביום. בעיקר מים, חליטות של נענע ומנטה או לימון מהול במים. למשל מי דיטוקס שמועילים לאקנה, מגבירים את השתיה ומסייעים אפילו בהרזיה.


תגובה למתכון מלקוחה: "אני לא מאלה ששותות מים אך כשליאורה נתנה את המתכון, ואכן הכנתי, לא מפסיקה לשתות, אומץ לתמיד. תודות רבות לך ליאורה"

רוצה לקבל את המתכון ומה עוד אפשר לעשות עם המשקה הזה? קבל/י אותו במתנה בלחיצה כאן

 

אשמח לכל תגובה או שאלה,

הכנתם ? אשמח לשמוע איך ויצא גם צילומים ישמחו אותי מאוד.

כל שיתוף אפשר כאן מתחת למתכון בקוביית התגובות


רוצים לראות מה קורה אצלי במטבח?

לקבל המון טיפים קלים ובריאים

מזמינה אתכם לאינסטגרם שלי– כאן.


יש לכם פייסבוק? אל תשכחו להצטרף לקבוצת הבישול הבריאה שלי


אהבתם את המתכון? שתפו בלחיצה על האייקונים של הרשתות החברתיות או אייקון השיתוף



 

אל תפספסו אף מתכון בריא


Kommentarer

Betygsatt till 0 av 5 stjärnor.
Inga omdömen ännu

Lägg till ett betyg

שתפו את המתכון עם אחרים

עוד מוצרים בריאים במיוחד בשבילך