Follow Me on Social Media

  • Grey Facebook Icon
  • Grey Pinterest Icon
  • Grey Instagram Icon
  • Grey YouTube Icon
  • Grey Twitter Icon

© Liora Houbara

כל הזכויות שמורות לסודות בריאות ואושר של ליאורה חוברה.

המידע באתר אינו מהווה התויה רפואית. תמיד יש להתיעץ בכל נושא רפואי עם גורם רפואי מוסמך כמו רופא או דיאטנית קלינית.

בניית האתר ועיצוב - ענבר חוברה

לאתר של ענבר

צילום - עודד חוברה 

לעמוד הפייסבוק של עודד

טרנד בריאות:

פירות או ירקות כתוספת

לבקבוק המים האישי שלכם

פרוייקט מי פירות וירקות של ליאורה ועודד חוברה ל- X-NET

 

״מי מלפפונים?? מה זה?! ״

זו השיחה שניהלתי עם עצמי בעודי בוהה בבקבוקי שתיה על מדפי רשת Whole Food  שהיא המֶכָּה של המזון הבריא בניו יורק. וזה התחבר לי לכל אותן בחורות ניו יורקיות מעוצבות שנושאות איתן באלגנטיות בקבוק ובו חוץ ממים גם ירקות או פירות.

את זה כבר הייתי חייבת לבדוק והנה מה שמצאתי על הטרנד החדש שסוחף את אחותינו הגדולה מעבר לים ואיך גם אתם יכולים להיות יותר בריאים בקלי קלות- 

זה התחיל במכוני הספא בארה"ב.

במקום החליטות המסורתיות החלו להגיש למטופלים מים ובתוכם מלפפונים ולימון.

המטרה היתה להחזיר לגוף נוזלים לאחר המסאג' או הסאונה ולהעניק תחושה של ניקיון וניקוי רעלים.

ואצל האמריקאים כמו אצל האמריקאים כשטרנד תופס הוא תופס וממי מלפפונים הוא התרחב למי ירקות ופירות ובכל רכבת תחתית, ברחובות ובמקומות העבודה כולם מצוידים בבקבוקים גדולים ובהם ירקות ופירות שוחים להנאתם.

עד כדי כך הם אוהבים את זה שמי מלפפונים נמכרים גם בבקבוקים מוכנים ברשתות המזון הבריא.

גם אצלנו החלו לבצבץ ניצני הטרנד וכשמשהו בריא וקל להכנה, למה לא ללכת איתו?

אז האמת היא שבשביל לייצר עצמכם מי ירקות ופירות מה שתזדקקו לו הוא ירקות או פירות, מים וכלי שילך איתכם כל היום.

למה זה בכלל כדאי ?

קודם כל כי זה יגרום לכם לשתות יותר.

לא נכנס כאן ליתרונות השתיה, מה שכן כדאי להדגיש זה את העובדה שרובינו לא שותים מספיק.

בשיטה הזו אתם מקבלים את המים שלכם עם טוויסט נחמד.

תוכלו להנות ממים בטעם שונה בכל יום וזה עושה חשק לשתות.

הבקבוק שלכם יכיל חצי או 3/4 ליטר וכך תדעו כמה שתיתם.

מעבר לכך אפשר לנצל את המים להעביר חומרים בריאים המצויים בירקות ובפירות.

חלק מהויטמינים, המינרלים, פיטוכימיקלים (חומרים התורמים לבריאות ומצויים בפירות וירקות) ואפילו חומרי מרפא פעילים זורמים בקלילות מהפרי או הירק או צמח המרפא ואתם שותים מים עם ערך מוסף.

ולקינוח, זה קל להכנה ומוסיף צבעוניות חמודה ליום שלכם.

אז איך מכינים ?

יש שתי שיטות הכנה עיקריות – הכנה קרה והכנה חמה.

יתרון המים החמים הוא שהם ממצים ביתר יעילות חומרים פעילים מהירקות והפירות.

החסרון בהכנה הזו שיש להכין מראש (ערב לפני) ולקרר במקרר.

אפשר כמובן לוותר על הקירור במקרר בבית, ולקרר במקום העבודה.

 

ציוד -

בשני המקרים תזדקקו לבקבוק שניתן לשתות ממנו אבל שיש לו פיה רחבה מספיק כדי להכניס את הירקות והפירות.

כמו בכל טרנד גם על הטרנד זה קפצו היצרנים וניתן לפגוש גם בחנויות כלי הבית בארץ (וגם כמובן בחנויות אינטרנטיות) בקבוקים כאלה, רובם בנפח של  - 3/4  - 1 ליטר.

בחלקם אפילו יש טריקים נחמדים כמו מסחטה קטנה או קרחון פנימי לשמירה על הקור או מסננת פנימית המפרידה בין המים לפירות או קש רב פעמי.

הכנה קרה –

בוחרים את הירקות והפירות. אפשר לבחור מבין השילובים הנמצאים כאן או כל שילוב אחר שיעלה על דעתכם.  חותכים ירקות ופירות בכמות של 1/4 כוס על כל כוס מים. מכניסים לכלי, מוסיפים מים ו...זהו. 

 

הכנה חמה –

הכנה זו מתאימה בעיקר כשמשלבים תה, תבלינים או עשבי תיבול וגם ירקות או פירות קשים. מכינים בדיוק כמו בהכנה קרה אבל מוסיפים מים רותחים ונותנים להם להצטנן. מקררים במקרר.

שילובים מומלצים –

בעיקרון אני ממליצה על ניסוי וטעיה. תבדקו מה טעים לכם, מה הולך ביחד עם מה ותמצאו את מה שאתם אוהבים. ברוב המקרים מומלץ לשלב ירק או פרי או שניהם עם עשב תיבול או מרפא או תבלין.ולמתחילים הנה כמה שילובים שיש להם גם איכות בריאותית מיוחדת -