Follow Me on Social Media

  • Grey Facebook Icon
  • Grey Pinterest Icon
  • Grey Instagram Icon
  • Grey YouTube Icon
  • Grey Twitter Icon

© Liora Houbara

כל הזכויות שמורות לסודות בריאות ואושר של ליאורה חוברה.

המידע באתר אינו מהווה התויה רפואית. תמיד יש להתיעץ בכל נושא רפואי עם גורם רפואי מוסמך כמו רופא או דיאטנית קלינית.

בניית האתר ועיצוב - ענבר חוברה

לאתר של ענבר

צילום - עודד חוברה 

לעמוד הפייסבוק של עודד

 
 

נו, אתם והילדים כבר מוכנים לשנת הלימודים שמיד תגיע??
בטח כבר קניתם תיק, קלמר, ספרים וציוד משרדי
אבל מה עם ארוחת הבוקר? 
התחלת שנה חדשה היא זמן נפלא לקבל החלטות בריאות – למשל – שהשנה לא תוותרו לילדים ולעצמכם על ארוחת בוקר טעימה ובריאה.

רוב הילדים ( וגם ההורים שלהם ....) מדלגים על ארוחת הבוקר, ממהרים, לא רעבים ועוד שלל תירוצים.
ודווקא ארוחה זו חשובה במיוחד, מחקרים מראים, את מה שהסבתות אמרו כבר מזמן -

ילד שלא אוכל ארוחת בוקר לא מנצל את הפוטנציאל החשיבתי שלו בשעתיים הראשונות ללימודים

(וזה נכון גם לגבי מבוגרים בעבודה)

המוח זקוק לסוכרים ובלית ברירה הוא משתמש ברזרבות.

לאחר לילה של צום, חשוב מאוד לאכול בבוקר. 

אז אם קריאת שורות אלה גורמת לכם ייסורי מצפון פולניים , כדאי לנצל את המוטיבציה שנוצרה.

 

למרות שזו נראית משימה בלתי אפשרית שדורשת התפטרות מיידית מהעבודה, ההפך הוא הנכון.

בעזרת מעט השקעה, קצת הכנה בערב שלפני (כן, גם הילדים יכולים להשתתף בהכנה וזה אפילו ממש חינוכי) , ותכנון שבועי, תוכלו לייצר לעצמכם שקט נפשי גם בחזית הזאת.

ועוד בונוס  – גם אתם תאכלו בריא יותר. 

 


כמה טיפים כלליים:


הקדישו מספר דקות, פעם בשבוע ותכננו תפריט שבועי של ארוחות הבוקר


הכינו רשימת קניות שבועית שתתבסס על התפריט.
מה שמאוד יעזור לכם בתכנון התפריט,

אלה 15 המתכונים הנפלאים – בריאים וטעימים שתוכלו למצוא כאן.

ו.... למרות הלוק מעורר התיאבון שלהם, ההכנה של כולם פשוטה מאוד.

ואת חלקם הילדים יכולים להכין בעצמם, ערב קודם וידוע שילדים אוכלים הרבה יותר בכייף את מה שהם הכינו בעצמם
 

ואגב לוק – כולנו אוכלים קודם כל עם העיניים.

אצל ילדים זה יכול להיות לפעמים ההבדל בין "וואו זה נראה טעים" לבין "לא בא לי על זה".

אז קישוט קטן, סידור אסטטי של פירות או פרצוף מירקות על הפרוסה יעשו את הטוויסט הזה.


אפשר לנצל את שלהי החופש (אבל גם כל יום אחר בשנה) לקחת את הצאצא לסיבוב במרכול השכונתי.

מידי יום פוקדים את המדפים מוצרי חדשים.

הציעו לו לבחור מאכלים חדשים שנראים לו טעימים. 


מידי פעם, קנו או הכינו מזון חדש (מזון בעל ערכים בריאים כמובן).

קלעתם לטעם המשפחתי? הוסיפו אותו לתפריט השבועי! ואם לא, לא נורא.

תופתעו לגלות שיהיו מאכלים שהם יאהבו שלא העליתם על דעתכם שכך יהיה.  
 

הסבירו לילדים את ההגיון שמאחורי כל דבר-

למה חשוב לאכול ארוחת בוקר, מהם המרכיבים הבריאים..

תופתעו לדעת כמה ילדים פתוחים ומוכנים לקבל ולערוך שינויים, אפילו יותר מכם. 


חשוב שארוחת הבוקר תהיה קלה לעיכול ולא תכביד על הבטן בשעות הלימודים הראשונות.

מצד שני היא צריכה לספק אנרגיה להפעלת המוח. לכן היא צריכה להכיל פחמימות, רצוי מורכבות ועדיף שלא מתוקות. אפשר לצרף גם חלבון אבל בארוחה זו אין הכרח.


כדאי לזכור - ארוחת בוקר אידאלית נאכלת בישיבה ובנחת.
היו אתם המודל – לא יעזרו אלפי מילים.

מה שאתם עושים חזק פי כמה ממה שאתם אומרים.

לכן תנו דוגמא אישית.

הכינו גם לעצמכם ארוחת בוקר בריאה ואיכלו עם הילדים את הארוחה כאשר הדבר אפשרי. 


מומלץ מאוד להכין בכל מוצ"ש טבלה של תכנון שבועי לארוחות הבוקר עם הילדים.

ו..... כן, אפשר להכין טבלה גם למבוגרים שבמשפחה.

לשם כך הכנו לכם טבלאות מקסימות במתנה שתוכלו להוריד למחשב שלכם, להדפיס ולתלות על המקרר.

הטבלה תעזור לכם ולילדים להתארגן מראש, לקנות את המוצרים הדרושים וגם תחסוך ויכוחים בבוקר.

אם הילד יצירתי במיוחד אפשר לצלם את ארוחות הבוקר, להדפיס ולהדביק בטבלה.


ומה ממש לא רצוי:
-להצדיק את התירוץ שבבוקר נורא ממהרים. חלק מהאופציות גוזלות בדיוק דקה. 
-לחשוב שכוס תה מהווה ארוחת בבוקר.
-להחליט שדגני בוקר עשויים שוקולד או ממולאים הם אכן ארוחה מומלצת. 
-לאכול את ארוחת הבוקר תוך כדי הליכה לבית הספר