• Liora Houbara

צ'יה פודינג

עודכן ב: 29 מרץ 2019


מתכון - ענבר חוברה
הכנה וסטיילינג – ליאורה חוברה צילום – עודד חוברה עריכה ל XNET – דין קבלי

Click here to view this recipe in English >>

זוכרים את הפודינג של הילדות?

אז הנה גרסה חדשה ובריאה יותר מזרעי צ'יאה.

זרעי הצ׳יאה יוצרים ג'ל נהדר, במגע עם מים או כל נוזל אחר, שדומה לפודינג שאותו אתם זוכרים מהילדות, אבל אפילו טעים יותר!

הבונוס הוא שג׳ל הצ׳יאה גם תורם לשובע! כל הרעיון בפודינג הזה הוא שאפשר מאוד לגוון בטעמים ובתכולה. הבסיס הוא זרעי ציה ונוזל וכל השאר לפי מה שאוהבים.

בחרו איזה נוזל שאוהבים (לדוגמא חלב או כל תחליף טבעוני אחר. אפילו אפשר להיות יצירתיים ולהכין צ׳אי משקה קקאו אמיתי או קפה בתור הנוזל),

הוסיפו- המתקה למי שצריך,

פירות ו / או אבקה אהובה (קקאו, מאקה, אסאי..),

תבלינים (קינמון, אגוז מוסקט, וניל..)

וגם מקשטים לפי הטעם, כך תוכלו להכין לכל אחד את הפודינג שהוא אוהב וגם לשנות בכל פעם.


הכנה – ערב לפני


החומרים –למנה אחת גדולה או 2 קטנות:

  • 4 כפות זרעי צ׳יאה

  • כוס חלב (כל חלב לבחירתכם- חלב פרה/ סויה/ שקדים/ קשיו וכו׳…) או גביע יוגורט

  • 1/3 כוס פירות טריים חתוכים - מה שאוהבים ואפשר לשלב גם פירות יער קפואים שהופשרו

  • כפית דבש או סילאן או אגבה או סטיביה בכמות השווה לכפית (אפשר גם ללא המתקה בכלל)

  • תבלינים וארומה לטעמכם (חצי כפית תמצית וניל אמיתי או 1/4 כפית זרעי וניל טחונים/ רבע כפית קינמון/ תיבול של חוואיג לקפה או תיבול הודי ארומטי)

  • *אפשר להוסיף 1/2 כף אבקת קקאו מאיכות משובחת ואז מקבלים ציה פוידנג בטעם שוקו

לקישוט:

  • אגוזים מכל סוג

  • פירות יבשים או טריים

  • שבבי קוקוס

  • מוזלי/ גרנולה

מה עוד ?

  • צנצנת עם מכסה.


אופן ההכנה:

מערבבים את הנוזל עם זרעי הציה, מומלץ לערבב בבלנדר, או לשפוך את הזרעים לתוך הנוזל תוך כדי ערבוב.

חשוב לערבב תוך כדי, כדי שיווצר פודינג.

מוסיפים אבקת קקאו אם בחרתם בה, תבלינים, פירות והמתקה.

מערבבים שוב היטב.

שמים בצנצנת ומכסים. משאירים במקרר במשך הלילה או לפחות 4 שעות.

בבוקר פותחים את הצנצנת, אפשר להעביר לקערה או להשאיר בצנצנת אם היא מספיק גדולה.

מקשטים איך שרוצים עם - פירות טריים, אגוזים, פירות יבשים, שבבי קוקוס, מוזלי / גרנולה ואם ממש רוצים -זיגוג דבש או סילאן מעל.

נשמר במקרר 3 ימים


צילום והכנה - ענבר חוברה

המתכון נכתב כחלק מפרוייקט חזרה לביצפר, ״מועדון ארוחת הבוקר״.

בשיתוף פעולה עם ענבר חוברה, בעלת הבלוג EndlessTrip

העוסק בטיולים, לייף סטייל, אוכל ובריאות.



רוצים פודינג צ׳יאה רק בלי הפחמימות?

לגרסה של פודינג צ'יה ללא פחמימות לחצו כאן או על התמונה


רוצה לדעת איך אפשר לשלב מתכונים טעמים בדיאטת הרזיה?

אני מזמינה אותך להכיר את תפריטי ההרזיה הבריאים שלי

כל הפרטים בלחיצה כאן או על התמונה


אשמח לכל תגובה או שאלה, וגם לשמוע איך יצא, מתחת למתכון בתגובות הפייסבוק

אהבתם את המתכון? שתפו רוצים לקבל מתכונים למייל ? הרשמו כאן

#ארוחותבוקר #מועדוןארוחותהבוקר #צמחוני #עוגותמתוקיםוקינוחים #טבעוני #פירות #ארוחתבוקרבריאה #Recipe #recipes #dietrecipe #healthy #breakfast #healthybreakfast #שבועות #מבשליםעםילדים #מתכוניתינוקותוילדים #ילדים

Follow Me on Social Media

  • Grey Facebook Icon
  • Grey Pinterest Icon
  • Grey Instagram Icon
  • Grey YouTube Icon
  • Grey Twitter Icon

© Liora Houbara

כל הזכויות שמורות לסודות בריאות ואושר של ליאורה חוברה.

המידע באתר אינו מהווה התויה רפואית. תמיד יש להתיעץ בכל נושא רפואי עם גורם רפואי מוסמך כמו רופא או דיאטנית קלינית.

תקנון האתר

בניית האתר ועיצוב - ענבר חוברה

לאתר של ענבר

צילום - עודד חוברה / ליאורה חוברה / ענבר חוברה

לעמוד הפייסבוק של עודד