• Liora Houbara

מרק ערמונים וכרישה

עודכן ב: 27 מרץ 2019


צילום - עודד חוברה

לא יודעת איך זה אצלכם אבל כשאני רוצה להרגיש קצת אירופה בלי לצאת מהבית, אני קונה ערמונים ומכינה מהם מרק מצוין (ותיכף מגיע המתכון) או סתם קולה בתנור והבית מתמלא חום וריח של שדרה אירופאית מושלגת. מבחינה בוטנית הם פרי אבל מבינה תזונתית מכילים בעיקר פחמימות וכך אנחנו מרוויחים טעם של אגוזים במחיר קלורי נמוך בהרבה מזה של הפיצוחים למיניהם.


10 - עד 12 ערמונים (שהם כ – 100 גרם) יביאו לצלחת שלנו 245 קלוריות וגם , 3 גרם חלבון, 2 גרם שומן, ו - 48 גרם פחמימות.

הם עשירים גם במינרלים וויטמינים ויש בהם סידן, ברזל, חומצה פולית, מגנזיום ואשלגן. עוד בונוס תזונתי תקבלו אם תאכלו ערמונים -

יש להם אינדקס גליקמי נמוך מה שמאפשר שמירה טובה ומאוזנת על רמות הסוכר בדם לאחר אכילתם.


איפה ואיך קונים ואיך מאחסנים?

ערמונים טריים אפשר לקנות בחורף.

(וגם במתכון הזה כדי לתקתק אותו מהר כדאי לבחור באפשרות הזו)

אם אתם מתעצלים לקלף או רוצים אותם גם בקיץ, תוכלו לקנות אותם מקולפים באריזת ואקום

וגם במתכון הזה כדי לתקתק אותו מהר כדאי לבחור באפשרות הזו

כשקונים ערמונים טריים, חשוב לשים לב שהם קשים, שהקליפה שלמה וצמודה לערמון עצמו

ולבדוק היטב שאין עובש. כדאי לשמור במקום קריר ומאוורר בבית אפשר לבשל אותם במים עד רתיחה ואז לקלף בעודם חמים או לחרוט X

על הצד הקמור שלהם ולקלות בתנור בחום בינוני כ 5 – 10 דקות. להוציא מיד שרואים שהקליפה מתרוממת.

קליה מוגזמת עשויה לגרם לפיצוץ הערמונים – זהירות – ממש מסוכן !

סיר גדול, 10 מנות 69 קלוריות למנה

החומרים :

  • כף שמן

  • 3 כרישה רק החלק הלבן – פרוסות לעיגולים

  • סלסלת פטריות שמפיניון שטופות ופרוסות

  • חצי חבילה של גבעולי סלרי שטופים היטב, כולל העלים

  • 200 גרם ערמונים מקולפים (2 אריזות ואקום)

  • מלח ופלפל לפי הטעם

  • עשבי תיבול – 3 עלי דפנה, גרגרי פלפל שחור שלם, כמה גבעולי תימין, כמה עלי בזיליקום,

  • חופן פטרוזיליה

  • 4 ליטר מים רצוי מינרלים

  • כוס חלב (אפשר להחליף בחלב סויה או שקדים לגרסה טבעונית)

אופן ההכנה :

בסיר גדול על אש בינונית, מאדים את הכרישה בכף שמן עד שהיא מזהיבה.

מוסיפים את הפטריות ומאדים עוד כמה דקות.

בנתיים קוצצים את גבעולי הסלרי .מוסיפים לסיר ערמונים וסלרי וגם את התבלינים.

מוסיפים את המים ומביאים לרתיחה.

את עלי הדפנה, הפלפל האנגלי והטימין שמים בתוך כלי רשת המיועד לתיבול מרק (ואם אין, קושרים בחוט ומכניסים למרק).

מוסיפים למרק את עלי הבזיליקום והפטרוזיליה

מבשלים לאחר הרתיחה כ 20 דקות עד שכל הירקות רכים.

מוציאים את עשבי התיבול עם כלי הרשת.

טוחנים בבלנדר או בבלנדר מוט. אפשר לטחון למחית חלקה אבל אני ממליצה להשאיר מעט חתיכות של הערמונים והפטריות.

מוסיפים את החלב. מבשלים עוד דקה ומגישים חם.

נשמר במקרר 3 ימים.



רוצים עוד מרק מעולה ?

לחצו כאן או על התמונה למרק עדשים כתומות וירקות


רוצה לדעת איך אפשר לשלב מתכונים טעמים בדיאטת הרזיה?

אני מזמינה אותך להכיר את תפריטי ההרזיה הבריאים שלי

כל הפרטים בלחיצה כאן או על התמונה

אשמח לכל תגובה או שאלה, וגם לשמוע איך יצא, מתחת למתכון בתגובות הפייסבוק

אהבתם את המתכון? שתפו רוצים לקבל מתכונים למייל ? הרשמו כאן

#צמחוני #צמחוני #dietrecipe #Recipe #recipes #lowfat #חוליסוכרת #מרקים #vegetables #ירקות #טבעוני #ללאגלוטן

Follow Me on Social Media

  • Grey Facebook Icon
  • Grey Pinterest Icon
  • Grey Instagram Icon
  • Grey YouTube Icon
  • Grey Twitter Icon

© Liora Houbara

כל הזכויות שמורות לסודות בריאות ואושר של ליאורה חוברה.

המידע באתר אינו מהווה התויה רפואית. תמיד יש להתיעץ בכל נושא רפואי עם גורם רפואי מוסמך כמו רופא או דיאטנית קלינית.

תקנון האתר

בניית האתר ועיצוב - ענבר חוברה

לאתר של ענבר

צילום - עודד חוברה / ליאורה חוברה / ענבר חוברה

לעמוד הפייסבוק של עודד