• Liora Houbara

לביבות ירק אפויות

עודכן ב: 27 דצמ 2019


צילום - עודד חוברה


כן, אפשר לחגוג את חג השמן גם בלי שמן ובלי השמנה מיותרת.

לא כל מתכון חייב להתחיל מאפס. הוא בהחלט יכול להתחיל ממה שיש לכם במקרר.

ירק טרי או מבושל שמתחשק לכם למחזר.

אז לרגל חג האורות התכנסנו למתכוני לביבות, אפויות כמובן, אפשר כמובן להכין את הלביבות גם בפסח.

כדי לחסוך בשמן ובקלוריות, ומירקות כמובן, כדי להכניס הרבה בריאות.

הנה 2 מתכוני לביבות אפויות אחד מירקות מבושלים ( כן, גם כאלה שבישלתם אתמול ונשאר) ואחד מירקות טריים.

שניהם בריאים כי הם עשירים בויטמינים , מינרלים ושאר חומרים מצוינים שרק ירקות יודעים לייצר.

וכמובן בריאים וטעימים.

לא צריך ללכלך מחבת...

ויש גם גרסה טבעונית.

לביבות ירקות מבושלים

עשרים לביבות –25 – 30 קלוריות בלביבה תלוי בסוג הירק

מתאים לכרובית, דלעת, לפת, קישואים, גזר, ארטישוק ירושלמי. אפשר לשלב יותר מירק אחד


החומרים:

  • שתי כוסות ירק מבושל שסונן מכל הנוזלים לאחר הבישול ומעוך במועך תפו"א או במעבד מזון. ולאחר מכן יש לסחוט היטב

  • ביצה או 2 כפות זרעי צ'יה לגרסה טבעונית

  • שליש כוס קמח מלא תופח בפסח יש להשתמש בקמח תופח כשר לפסח

  • בצל בינוני קצוץ שהוזהב כמה דקות במחבת ללא שמן

  • שן שום מעוכה

  • מלח ופלפל לפי הטעם

  • שומשום שחור לקישוט

לביבות ירקות טריים

שש עשרה לביבות –25 – 30 קלוריות בלביבה תלוי בסוג הירק

מתאים לסלק, גזר, קישוא, עלי תרד או מנגולד קצוצים, פטריות קצוצות דק (ואז רצוי לשלב עם ירק מבושל כמו כרובית). אפשר לשלב יותר מירק אחד


החומרים:

  • שתי כוסות ירק מגורר או קצוץ דק, סחוט היטב מנוזלים

  • ביצה ולגרסה טבעונית 2 כפות זרעי צ'יה

  • שש כפות סובין שיבולת שועל בפסח יש להשתמש בקמח מצה

  • שתי כפות פטרוזיליה קצוצה

  • שן שום מעוכה

  • מלח ופלפל לפי הטעם



אופן ההכנה לשני סוגי הלביבות:

בשני סוגי הלביבות חשוב מאוד לסנן ולסחוט היטב את הירקות מכל הנוזלים , ( כן ממש בידיים). בירקות הטריים מסננים לאחר הגירור או הקיצוץ. בירקות המבושלים, מסננים וסוחטים לאחר הבישול.

לאחר מכן ,בקערה גדולה, יש להוסיף לירק את כל שאר החומרים, של התערובת המתאימה ולערבב היטב.

להשהות את התערובת כ – 10 דקת עד היווצרות תערובת במרקם אחיד שניתן ליצור ממנה לביבות

אם מכינים גרסה טבעונית, מוסיפים צ'יה במקום הביצה ומשהים 15 - 20 דקות להסמכת התערובת.

אם התערובת נוזלית מידי ואי אפשר ליצור ממנה לביבות בידיים, יש להוסיף עוד קמח או סובין שיבול שועל לפי סוג הלביבה

מרפדים תבנית אפיה בנייר אפיה. יוצרים בידיים רטובות מהתערובת לביבות. מניחים בתבנית. על לביבות הירק המבושל מפזרים שומשום שחור

אופים בתנור שחומם מראש ל – 180 מעלות כ 30 – 40 דקות עד שהלביבות מתקשות מעט ומזהיבות. אפשר להפוך

לצד שני ולאפות עוד כמה דקות אבל אין הכרח.

מגישים חם.



רוצים עוד מתכון מעולה לחנוכה?

לביבות תפוחים מתקתקות ללא שמן!

לחצו כאן או על התמונה לקבלת המתכון


רוצה לחגוג חג חנוכה שמח, טעים ולא משמין?

לגלות את הסוד לבריאות טעימה ושמחה בחג החנוכה?

נס גדול יהיה פה! ספרון חנוכה מיוחד לחנוכה טעים ולא משמין!

כל הפרטים בלחיצה כאן או על התמונה


אשמח לכל תגובה או שאלה, וגם לשמוע איך יצא, מתחת למתכון בתגובות הפייסבוק 
אהבתם את המתכון? שתפו רוצים לקבל מתכונים למייל? הרשמו כאן

#vegeterian #holiday #recipes #lowfat #חנוכה #dairy #מתכוניחגים #ירקות #vegetables #צמחוני #פסח #תוספות #טבעוני

Follow Me on Social Media

  • Grey Facebook Icon
  • Grey Pinterest Icon
  • Grey Instagram Icon
  • Grey YouTube Icon
  • Grey Twitter Icon

© Liora Houbara

כל הזכויות שמורות לסודות בריאות ואושר של ליאורה חוברה.

המידע באתר אינו מהווה התויה רפואית. תמיד יש להתיעץ בכל נושא רפואי עם גורם רפואי מוסמך כמו רופא או דיאטנית קלינית.

תקנון האתר

בניית האתר ועיצוב - ענבר חוברה

לאתר של ענבר

צילום - עודד חוברה / ליאורה חוברה / ענבר חוברה

לעמוד הפייסבוק של עודד