• Liora Houbara

Overnight Oats- שיבולת שועל שמכינים יום לפני

עודכן ב: 29 מרץ 2019


צילום והכנה - ענבר חוברה

Click here to view this recipe in English >>


במקום להכין את דייסת שיבולת השועל הרגילה שאתם מכירים.

מכינים ערב לפני גרסה טעימה לא פחות. גם במקרה הזה כמו פודינג צ'יה יש המון מקום לדימיון ואפשרות ליצירת המעדן הפרטי שלכם, ומאוד קל להכנה לאנשים שמאוד ממהרים בבוקר.


באופן המסורתי, אהיה חייבת לקחת אתכם לשוויץ בשנת 1900.

רופא בשם מקסימיליאן בירצ׳ר חיפש פתרונות להזין את המטופלים שלו, שהיו צריכים לאכול דיאטה המבוססת בעיקר על פירות וירקות.

הבירצ׳ר המקורי היה מורכב משיבולת שועל שהושרתה במיץ לימון ומים במשך כל הלילה, והוגשה עם יוגורט.

מאז, השוויצריים אימצו את הבירצ׳ר מוזלי לתפריט שלהם והוסיפו לו גרסאות שונות ותוספות, כמו מיץ תפוחים בנוסף למיץ לימון, ובבוקר הוסיפו יוגורט, תפוח מגורר, קינמון, פירות ואגוזים.

הייחודיות בOvernight Oats היא שאפשר להשתמש באיזה נוזל שמתחשק כמו צ׳אי, מאטצ׳ה, קפה, מיץ פירות... כל רעיון העולה בדעתכם, כך שאם זו ארוחת הבוקר שלכם בכל יום מימי השבוע לעולם לא יהיה לכם משעמם!

אפשר גם לקחת בצנצנת לעבודה או לבית הספר.


להכנה מראש


חומרים לשתי מנות בינוניות או 4 קטנות:

החומרים לבסיס:

  • 1 כוס שיבולת שועל

  • 1 כוס חלב (או כל חלב אחר מועדף)

  • 1 כף זרעי פשתן (אופציונלי, מאוד מומלץ!)

  • 2 כפיות ממתיק מועדף (מייפל אמיתי/ דבש/ סילאן/ אגבה/ מולסה)

תוספות:

  • חצי כוס פירות חתוכים מועדפים שיכנסו לתוך התערובת (תפוח, בננה, בריז, תמרים)

  • 1 כפית קינמון או כל תבלין אחר מועדף (אופציונלי להוסיף קמצוץ אגוז מוסקט)

  • חצי כפית תמצית וניל אמיתי


והנה כמה שילובים מעניינים במיוחד

( השילובים כוללים את הממתיק ואז לא להוסיף את הממתיק לעיל)

– מערבבים את כל מרכיבי השילוב ומוסיפים לבסיס.

  • עוגת גזר – 1/4 כוס גזר מגורד + 1/4 כפית קינמון + 2 כפות אגוזים

  • פירות יער - לימון – 1/2 כוס פרי יער קפוא שהופשר + כפית גרידת לימון + 1/4 כפית וניל + כפית ריבת פירות יער

  • שוקולד - תותים – כפית דבש + 1/4 כוס תותים חתוכים + כף אבקת קקאו

  • שטרודל תפוחים – כפית דבש + כפית ממרח אגוזים + 2 כפות שברי אגוזים + 1/2 כוס רסק תפוחים טבעי

  • פינה קולדה – כפית דבש + כף שבבי קוקוס + כף שבבי שקדים +1/4 כוס אננס חתוך

  • לציפוי - חופן אגוזים, פירות מיובשים, שבבי קוקוס, גרעיני דלעת ופירות טריים

  • *מה עוד ? צנצנת עם מכסה. או צנצנות חד פעמיות עם מכסה


אופן ההכנה:

מערבבים את כל המרכיבים יחד בצנצנת, חוץ ממרכיבי הציפוי.

סוגרים את הצנצנת או מעבירים לכלים חד פעמיים עם מכסה.

מעבירים לצינון במקרר למשך כל הלילה (או לפחות 4 שעות).

בבוקר אפשר לצפות בחופן אגוזים, פירות יבשים, שבבי קוקוס, גרעיני דלעת, פירות טריים לפי טעמכם.




המתכון נכתב כחלק מפרוייקט חזרה לביצפר, ״מועדון ארוחת הבוקר״.

בשיתוף פעולה עם ענבר חוברה, בעלת הבלוג EndlessTrip

העוסק בטיולים, לייף סטייל, אוכל ובריאות.


רוצים עוד מתכון מעולה עם טוויסט לשיבולת שועל?

דיסת שיבולת שועל מלוחה!

לחצו כאן או על התמונה למתכון המלא


רוצים שגם הילדים שלכם יאכלו ב5 צבעים?

בואו להכיר ביחד עם הילדים את פודי הגמד הקוסם שילמד אותם לאכול בחמישה צבעים.

כל הפרטים בלחיצה כאן או על התמונה



אשמח לכל תגובה או שאלה, וגם לשמוע איך יצא, מתחת למתכון בתגובות הפייסבוק 
אהבתם את המתכון? שתפו רוצים לקבל מתכונים למייל ? הרשמו כאן

#מועדוןארוחותהבוקר #ארוחותבוקר #ארוחתבוקרבריאה #צמחוני #טבעוני #Recipe #recipes #dietrecipe #healthy #healthybreakfast #breakfast #sweet #naturallysweet

Follow Me on Social Media

  • Grey Facebook Icon
  • Grey Pinterest Icon
  • Grey Instagram Icon
  • Grey YouTube Icon
  • Grey Twitter Icon

© Liora Houbara

כל הזכויות שמורות לסודות בריאות ואושר של ליאורה חוברה.

המידע באתר אינו מהווה התויה רפואית. תמיד יש להתיעץ בכל נושא רפואי עם גורם רפואי מוסמך כמו רופא או דיאטנית קלינית.

תקנון האתר

בניית האתר ועיצוב - ענבר חוברה

לאתר של ענבר

צילום - עודד חוברה / ליאורה חוברה / ענבר חוברה

לעמוד הפייסבוק של עודד