top of page

בלחיצה  על ה 3 נקודות

איך לצבוע את האוכל שלכם עם סופר פודס - המדריך המלא!

עודכן: 17 באוג׳ 2022


איך לצבוע את האוכל שלכם עם סופר פודס - המדריך המלא!



כמה מפתה לראות ערימת פנקייקים בצבעי הקשת? או אולי סושי צבעוני? סמודי כחול או אפילו פיצה בצבעי פסטל?!

לצערינו, צבעי המאכל כבר ממזמן הוכחו להיות מזיקים לבריאותינו, וזה מאוד מבאס…

אבל יש לנו חדשות בשבילכם, והן משמחות!!!


לא רק שאפשר להשתמש בפירות וירקות כדי לצבוע את המזונות האהובים עליכם, הגיע הזמן לקפוץ מדרגה ולהעניק לאוכל שאתם מכניסים לפה ערך תזונתי מוסף בצבעי הקשת.

הגיע הזמן להשתמש בסופר פודס שאתם כל כך אוהבים, כדי לצבוע את הצלחת שלכם ולשמח אתכם וגם את האהובים שלכם, וכן כן .. גם הילדים יאהבו את זה!!!

צבעי מאכל טבעיים


במשך דורות רבים תרבויות שונות נהגו לצבוע את המאכלים שלכם וכן גם את הבגדים והתכשיטים האתניים שלהם, בעזרת צמחים, חלקם הגדול אכילים ונקראים כיום ״מזונות על״.

אז איך להפוך למאסטר בצביעת מזון בעזרת מזונות על? הכנו לכם סדרת כתבות כולל המון מתכונים צבעוניים, בואו נתחיל!

מדריך הצבעים לצובע המתחיל!




הירוקים -

למה זה טוב לנו?

הצבען הירוק העיקרי הוא הכלורופיל. הוא מחזק את המערכת החיסונית ולכן מגן על הגוף מפני מחלות ומגדיל את עמידותו. כמו כן יש לכלורופיל השפעה אנטיסרטנית ברורה.  

יש גם פלבנואידים ירוקים שתורמים להאטת הזדקנות, הפחתת הסיכון לסרטן ולמחלות לב

פיגמנט ירוק חשוב נוסף הוא לוטאין. הוא נוגד חימצון כלומר יש לו תכונות אנטי-סרטניות והוא מאט תהליכי הזדקנות. בעיקר הוא מצטיין בהגנה על העין ותורם לבריאותה מפני נזקים ומפני התפתחות קטרקט.

ועוד ירוקים הם חלק מהקרוטנואידים יש להם יכולת להקטין סיכון למחלות לב וכלי דם, להפחית סיכון להתפתחות סרטן ולהאט את הזדקנות רקמות הגוף.


ירוק בהיר -


אבקת מאטצ׳ה

מה זה? - עלי תה ירוק משובחים, שעברו אידוי ונטחנו לאבקה (החלקים של העלה המצויים באבקה תלוי באיכות המאטצ׳ה)

מוצא והיסטוריה - יפן וסין, אבקת תה ירוק במקורה עברה אידוי למטרות שינוע ומסחר ולאורך השנים שימשה לאורך דורות רבים כחלק גדול מטקסי זן ובודהיזם. ישנן איכויות שונות של האבקה, וכן גם מחירה.

סגולות - מכיל נוגדי חמצון (אחד מהם ידוע ביכולתו להלחם בסרטן - EGCG), עוזר בירידה במשקל, מחקרים מראים כי נראה קשר בין מאטצ׳ה לבין -למניעת מחלות לב (מוריד לחץ דם גבוה) וסוכרת מסוג 2- ויעיל מניעת מיגרנות.


ירוק כהה -


אבקת ספירולינה

מה זה? - אבקה העשוייה מאצות מים ירוקה-כחולה (שהן בעצם קניובקטריה - cyanobacteria) שנאספו מפני המים, סוננו, יובשו בשמש ואוגדו למחית ולאחר מכן לאבקה. 

אפשר ומומלץ להשתמש , אם ניתן בספירולינה טריה

מוצא והיסטוריה - שבט האצטקה במקסיקו ושבטים באגם צ׳אד באפריקה היו כנראה הקדמוניים ביותר להשתמש בצמח למאכל. בשנים האחרונות ספירולינה הפכה תופעה עולמית וכבשה כל יבשת.

סגולות - מכילה חלבון, ברזל, ויטמינים ממשפחת B, יוד ושאר מינרליים (יש להזהר מצריכה מוגברת בגלל כמות היוד הגדולה יחסית), טיפול באלרגיה ועוד.

*למי שסובלים מבעיות בבלוטת התריס עדיף להמנע מספירולינה או להתייעץ עם רופא.

לקניית ספרולינה טריה וקבלת הנחה מיוחדת עבור הלקוחות והמטופלים שלי

לחצו על הקוד הזה - https://bit.ly/2YnYiyL ההטבה תגולם באופן אוטומטי מיד בשלב הזנת פרטי המשלוח (לאחר שלב בחירת טווח השעות).


נוזל כלורופיל מרוכז

מה זה? - כלורופיל הוא הפגמנט הירוק שנמצא בכל המזונות הירוקים מן הצומח.

סגולות - מחזק את המערכת החיסונית, מגן כנגד פטריות, מנקה את הגוף (detoxifing), ממריץ, תורם למערכת העיכול, עוזר כנגד ריח רע מהפה ומהגוף, מפחית דלקות וזיהום מפצעים, וכן מפחית אקנה, משפר את איכות וכמות כדוריות הדם האדומות ותורם לירידה במשקל.




האדומים -

למה זה טוב לנו?


הפיגמנט האדום העיקרי הוא הלייקופן. הוכח באופן ברור שאכילת מזונות עשירים בלייקופן (כמו עגבניה, סברס אדום, אשכולית אדומה, אבטיח, רימון ועוד) מקטינה את הסיכוי לסרטן בכלל ולסרטן שד (השכיח ביותר בנשים) וערמונית (השכיח ביותר בגברים)  בפרט. הלייקופן יודע גם להפחית את רמות הכולסטרול הרע (LDL ) המחומצן שמעלה סיכוי למחלות לב וכלי דם. הוא דרוש לשמירה על ראיה תקינה ולהאטת הזקנות העין והתפתחות גלאוקומה.

בגלל היותו נוגד חימצון חשוב הלייקופן מגן גם מפני קרינת השמש. לא צריך למרוח רסק עגבניות במקום קרם הגנה. די לאכול אותו בקבועות כדי לספק לעורכם הגנה נוספת מפני קרינת השמש המזיקה


אבקת סברס

מה זה? - הפרי המוכר והידוע מיובש וטחון לאבקה

מוצא והיסטוריה - הסברס בעצם מוצאו במקסיקו, משם הגיע לספרד והגיע לארצינו על ידי הכובשים הספרדים

סגולות - מכיל ויטמינים ומינרליים, חומצות אמינו, בטאנין, סיבים תזונתיים, חלבונים ונוגדי חמצון, ממריץ את מערכת החיסון, תורם לפעילות אנטי סרטנית ואנטי ויראלית, מפחית כאב, מאזן את הכולסטרול ותורם כנגד סכרת, ותורם לירידה במשקל.





הכתומים / צהובים / חומים -

למה זה טוב לנו?


הפיגמנטים הכתומים - צהובים - חומים מכילים למעשה בטא קרוטן שהוא נגזרת של ויטמין A. הוא שייך למשפחה רחבה וגדולה של קרוטנואידים שמעניקים לאותם פירות כתומים את גווני הכתום והצהוב שלהם. דווקא בצורה זו, בטא קרוטן , נחשב אפקטיבי יותר ובטוח לשימוש בהשוואה לויטמין A .מעבר לכך, צריכה מוגזמת של ויטמין A אינה מומלצת ועשויה לגרום להרעלה ולכן עדיף לצרוך בטא קרוטן. בטא קרוטן הוא נוגד חמצון חזק מסיס בשומן ולכן משפיע בעיקר ברקמות שומניות ובקרומי התאים. הוא משפיע גם על איכות ראיית לילה תורם להפחתה ברמות הכולסטרול ומקטין סיכוי להתפתחות מחלות לב וכלי דם. בטא קרוטן בפרט והקרוטנים בכלל הם סייענים חשובים במלחמתנו בהתפתחות הסרטן. הם מעודדים יצירת של תאים ייחודים בגופינו שתפקידם להרוג גידולים עוד כשהם קטנים ובכך למנוע את התפתחותם.  

בתוך קבוצה זו של הפיגמנטים הצהובים כתומים חומים , נמצאים גם פיגמנטים ממשפחת הבטאלינים הבטאלינים מגינים על הגוף מפני סוגים שונים של סרטן.


צהוב -


אבקת כורכום

מה זה? - אבקה משורש הכורכום

מוצא והיסטוריה - מוצאו בהודו שם השתמשו בו במטבח, למטרות מרפא וטקסים פולחניים, משם טייל לסין, אפריקה, ג׳מייקה וכן המשיך לכל העולם. בדרום אסיה הוא שימש במשך אלפי שנים למטרות מרפא.

סגולות - אנטי דלקתי, מגביר את ייצור נוגדי החמצון בגוף, תורם לתפקוד ובריאות המוח והלב, מונע סרטן, אלצהיימר, עוזר לכאבי ודלקות מפרקים, מונע דכאון, מונע מחלות זקנה (או לפחות דוחה אותם).

לאטה זהב
לאטה הזהב | רוצים להיות הראשונים לקבל את המתכון? הרשמו לניוזלטר שלי בתחתית העמוד

כתום -


אבקת דונליאלה סלינה

מה זה? - דונליאלה סלינה היא סוג של הלופיל (הלופילים הם אורגניזמים אקסטרמופילים המשגשגים בסביבות בעלי מליחות גבוה) מיקרו אצה שגדלה במים מלוחים.

מוצא והיסטוריה - נמצא לראשונה בצרפת ולאחר מכן בגרמניה, כיום גדל בחוות בעיקר באוסטרליה

סגולות - כמות גבוהה מאוד של בטא-קרוטן - כזאת שנבחנה להפחית תאים סרטניים (בטא קרוטן, כאמור, ידוע כסייען במלחמה בתאים סרטניים, אך מדענים סיניים גילו כי הקרוטנואידים המעורבים המצויים בדונליאלה סלינה מעכבים את התפתחותם של תאי סרטן ב -55%, מה שהיה הגבוה ביותר בקבוצת הבטא-קרוטן!) לכן ד.סלינה מכילה יותר בטא-קרוטן מצמחים אחרים. תורם לאנשים עם בעיות עור אקזמה ופריחות, בעיקר לאנשים שרגישים לשמש, תורם משמעותית לבריאות העור, מכיל ויטמין A.




החומים -

למה זה טוב לנו?

חוץ מהכתוב לעיל בקבוצת הפיגמנטים החומים נמצא גם מלאנין.

למלנין יש השפעה מיטיבה על הראיה, ובכלל על העין והעור. מחסור במלנין תועד בספרות הרפואית כקשור לחרשות ולפרקינסון.


אבקת חרובים

מה זה? - הפרי התרמילי של עץ החרוב מבושל, מיובש ונטחן לאבקה

מוצא והיסטוריה - מוצאו במזרח התיכון (דרום אירופה, צפון אפריקה, האיים הים תיכוניים, מערב אסיה ואיראן וכלה באיים הקנריים ומיקרונזיה). הזרעים של העץ שימשו ברומה העתיקה כמשקולת כנגד גושי זהב (מלשון Carob נקרא ה- Carat יחידת המדידה של זהב). מאוחר יותר שימש כמקור לסוכר עד שקנה הסוכר היה נגיש יותר. במלטה הוא שימש כמזון מציל חיים במהלך מלחמת העולם השניה. והיום הוא תחליף ידוע לשוקולד.

סגולות - דל שומן, נקי מקפאין, מלא בסידן, מגנזיום, זינק, אשלגן ועוד מינרליים חשובים, ויטמינים כמו ויטמין E K B, עוזר כנגד קרון שלשולים ובעיות מערכת העיכול, מפחית כולסטרול, מכיל נוגדי חמצון וסיבים, תורם לירידה במשקל, תורם לתפקוד ובריאות הלב, מונע תאים סרטניים.

משקה יוגורט חרובים
משקה יוגורט קפיר עם חרובים

אבקת קקאו

מה זה? - אבקה הנטחנת מהפרי התרמילי של עץ הקקאו

מוצא והיסטוריה - השימש הראשוני בקקאו החל בשבטי המאיה והאצטקה באמריקה הלטינית, השבטים האמינו שהקקאו הגיע לארץ מגן העדן על ידי האלים, הם ייחסו לו סגולות מרפא ופולחן. לאחר מכן טייל לאירופה דרך ספרד (האירופאים היו צריכים להוסיף לו סוכר וניל וקינמון כדי להתאים את המרירות לחיך האירופאית), משם הוא התפשט לכל העולם עם השנים. כיום בעיקר משמש כתחליף בריא לשוקולד.

סגולות - עשיר בנוגדי חמצון כמו פוליפנולים Polyphenols, יכול להוריד לחץ דם, תורם במניעת שבץ והתקפי לב, משפר זרימת דם למוח וכן תפקודי מוח, משפר מצב רוח נפשי, מכיל פלבנואידים ולכן משפר סימפטומים של סכרת מסוג 2 ומונע תאים סרטניים, מכיל ברזל ומגנזיום




הסגולים/ כחולים/ שחורים -

למה זה טוב לנו?

הכחולים כהים, סגולים ועד השחורים מכילים פיגמנטים ממשפחת האנתוציאנינים

ההבדל בצבע – האם יהיה סגול – כחול או שחור יכול גם לנבוע מתנאי סביבה כמו חמצן, אור, או ממגע הצבע עם חומצה, למשל כרוב סגול יגיב בצבע יותר כחול במגע עם מזון חומצי

מבחינה בריאותית לחומרים אלה יכולת להפחית את לחץ הדם, להגן על הגוף מפני סוגים שונים של סרטן ולתרום למראה עור חיוני ובריא.

כמו כן הם יעילים במניעת התפתחות סוכרת, שמירה על תפקוד מוחי ועל הראיה

הפיגמנטים הכחולים והסגולים הם למעשה פלבנואידים שהם חומרים נוגדי חמצון חזקים ביותר. הם מגינים על התאים וקרומיהם מנזקי החמצון להם אנו חשופים מידי יום. כתוצאה מכך הם משמשים קו הגנה במלחמה בנזקי הזמן וההזדקנות, מקטינים את הסיכוי ללקות במחלות לב וכלי דם ומשמשים כאנטי-סרטניים. יתרונם הגדול הוא בכך שהם אינם מתקלקלים בזמן הבישול ולכן ניתן ליהנות מהם גם במאכלים שעברו חימום. בגלל צבעיהם הכהים הם נחשבים לפי הרפואה הסינית מחזקי דם וכליות ומומלצים לכל מי שסובל מאנמיה.



הסגולים/ וורודים -

למה זה טוב לנו?

בנוסף למצויין למעלה, בתוך קבוצה זו של פיגמנטים סגולים , נמצאים גם פיגמנטים ממשפחת הבטאלינים (בעיקר בסלק) הבטאלינים מגינים על הגוף מפני סוגים שונים של סרטן


סגול -


אבקת סלק

מה זה? - סלק שגורר בפומפייה ויובש בשמש ונטחן במעבד מזון (מיובש ונטחן מספר פעמים)

סגולות - תורם להורדת לחץ דם, מכיל בטאנין שתורם כנגד סרטן, תורם לכבד , מכיל סידן, ברזל, ויטמיניםממשפחת B, ונוגדי חמצון. מעלה את רמת האנרגיה בגוף, אנטי דלקתי, עוזר לתפקוד המוח, עוזר לשלוט עלרמות הסוכר בדם, עוזר להוריד את הכולסטרול ה״רע״, תורם לנשים בהריון, עוזר כנגד אנמיה, תורם לליבידו, עוזר לפתח עצמות ושיניים חזקות יותר, מכיל ויטמין A, תורם לעור.

לאטה סלק בבית קפה ״קנזה״ באי לומבוק, אינדונזיה
לאטה סלק בבית קפה ״קנזה״ באי לומבוק, אינדונזיה

אבקת אסאי

מה זה? - אבקה מפרי יער סגול, כן גם בצורת מחית קפואה

מוצא והיסטוריה - איזור האמזונס (בעיקר בברזיל), שבטי הג׳ונגלים באמזונס השתמשו באסאי למטרות מרפא(עד היום שבטי השוהר משתמשים באסאי למטרות מרפא). לאט לאט החל לבצבץ בחופי ברזיל בגלל היותומקור אנרגיה מושלם לגולשים ומשם התגלגל לעולם המערבי מהר מאוד. 

סגולות - נוגדי חמצון בעיקר נוגד החמצון anthocyanin שמפחית לחץ ודלקתיות ותורם לתפקוד וזרימת דםאל המוח וכמו כן גם לזכרון, מפחית כולסטרול ״רע״ ומגביר כולסטרול ״טוב״, מכיל סיבים תזונתיים, מפחיתתאים סרטניים, תורם לשרירים, מכיל סידן, 



ורוד -


אבקת פיטאייה

מה זה? - פרי (בעצם קקטוס) מיובש ונטחן לאבקה

מוצא והיסטוריה - מקורו בעיקר במרכז אמריקה (קוסטה ריקה) ודרום מזרח אסיה (ויאטנם ומזליה)

סגולות - מונע סרטן, ממריץ את מערכת החיסון, מכיל ברזל ולכן תורם כנגד אנמיה, מכיל נוגדי חמצון, מכילמגנזיום וויטמינים ממשפחת B, עוזר לטיפול באקנה, שריפות מהשמש ועור יבש, מכיל ויטמין סי, תורם כנגדפטריות וחיידקים, עוזר לצמיחת שיער ולשיער חזק ובריא, אנטי דלקתי, תורם לבריאות הראייה, תורםלעצמות ושיניים חזקות, מכיל חומצה פולית.

לאטה פיטאיה
לאטה פיטאיה | רוצים להיות הראשונים לקבל את המתכון? הרשמו לניוזלטר שלי בתחתית העמוד

אבקת טארו

מה זה? - תפוח אדמה סגול, מיובש ונטחן לאבקה

מוצא והיסטוריה - מוצאו בדרום מזרח אסיה, משם התגלגל לאיים הפסיפיים וכן מאוחר יותר גם למצרים והיםהתיכון, אפריקה, קאריביים ואמריקה. הוא נחשב לאחד מהצמחים הראשונים שגודלו ועובדו בחוות. 

סגולות - מכיל סיבים תזונתיים, מכיל ויטמין E, מכיל אשלגן ברזל ומגנזיום, מכיל ערך גליקמי נמוך, נוגדיחמצון, ויטמינים A B C, עשיר במינרלים, חומצת אמינו, ואומגה 3

סמודי בול ורוד
סמודי בול ורוד בקפה ״עדן״ בבאלי - רוצים לדעת איך להכין סמודי בול מושלם? לחצו כאן!


כחולים

כחול בהיר / תכלת -


ספירולינה כחולה

מה זה? - האנטיאוקסידנט הכחול מהספירולינה מתומצט מהספירולינה הירוקה-כחולה ונמכר בצורת אבקה

מוצא והיסטוריה - שבט האצטקה במקסיקו ושבטים באגם צ׳אד באפריקה היו כנראה הקדמוניים ביותרלהשתמש בצמח למאכל. בשנים האחרונות ספירולינה הפכה תופעה עולמית וכבשה כל יבשת.

סגולות - מכילה חלבון, ברזל, ויטמינים ממשפחת B, יוד ושאר מינרלים (יש להזהר מצריכה מוגברת בגללכמות היוד הגדולה יחסית), טיפול באלרגיה ועוד.

* למי שסובלים מבעיות בבלוטת התריס עדיף להמנע מספירולינה או להתייעץ עם רופא.



כחול כהה -


אבקת פרח אפונת הפרפר

מה זה? - פרח מאכל שמיובש ונטחן לאבקה

מוצא והיסטוריה - דרום מזרח אסיה בעיקר שימש לאורך דורות בבורמה ותאילנד לצביעת מאכלים משקאותוביגוד בנוסף לשימוש למרפא.  

סגולות - משפר ראייה, משפר צמיחת שיער ואיכותו, משפר את העור, אפרוזודיאק, עשיר בנוגדי חמצון, משפר את תפקוד המוח, משפר תפקודי שתן ולכן תורם להורדה בלחץ דם, מקל על כאבים ונפיחויות, מרגיעחרדה ולחץ, אנטי דלקתי, עוזר כנגד שפעת שיעול ואסתמה, מעכב צריכת סוכר ולכן עוזר כנגד סכרת, מכילcyclotides שהוכח כמועיל כנגד נגיף HIV, עוזר לחולי אפילפסיה, מפחית תאים סרטניים, תורם בהורדת חום.




השחורים -

למה זה טוב לנו?

אבסטרקט צ׳רקול סמודי בול
אבסטרקט צ׳רקול סמודי בול

בנוסף למוזכר למעלה, בקבוצת הפיגמנטים השחורים נמצא גם מלאנין.

למלנין יש השפעה מיטיבה על הראיה, ובכלל על העין והעור.מחסור במלנין תועד בספרות הרפואית כקשורלחרשות ולפרקינסון.


שחור -


אבקת צ׳רקול

מה זה? - אבקה המיוצרת מפחם של קליפת קוקוס

מוצא והיסטוריה - החל במצרים העתיקה ושימש להכנת ברונזה וכתבי פפירוס עתיקים. לאחר מכן הינדואיםהשתמשו בזה כדי לנקות את המים שלהם. מאוחר יותר החל לשמש למטרות מרפא כנגד אפילפסיה, כלורוזיסוורטיגו ועם השנים לרפא יותר ויותר דברים כמו גזים ומערכת העיכול, אולקוס, צרבות, דימומים מהאףבעקבות חוסר בברזל ועוד

סגולות - עוזר למערכת העיכול שלשולים וגזים, עוזר לתפקוד הכליות, תורם לבריאות אוראלית ומלביןשיניים, תורם לעור ואף נמצא במוצרי דאודורנט, שוטף רעלים מהגוף ואף מתפקד כשוטף בבתי חוליםבמקרים של מנת יתר וכו, מטפל כנגד מלריה.

*עדיף שלא להשתמש על בסיס יום יומי, מפני שצ׳רקול הוא פחם והוא בכל זאת מופק על ידי שריפה.




הלבנים -

למה זה טוב לנו?

מאקה / מסקיט / לוקומה - סופר פוד לבנים
מאקה / מסקיט / לוקומה - סופר פוד לבנים

לירקות ופירות בצבעי הלבן יש עושר של חומרים ופיגמנטים שתורמים בנושאים בריאותיים רבים. יש להםבעיקר תכונות אנטי סרטניות שהוכחו במחקרים. מדובר בעיקר בסרטן רחם, ריאות, מעי גס, צואר, שחלות, ערמונית. 

לפי הרפואה הסינית,  הלבנים מתאימים בעיקר לחיזוק הריאות ולכן מומלצים בתקופות של מחלות דרכיהנשימה.


לבן- אוף ווייט-


אבקת מאקה

מה זה? - שורש המאקה מיובש ונטחן לאבקה

מוצא והיסטוריה - מוצאו בהרים האנדים של פרו ובוליביה, שימש במשך דורות רבים מזון לבני אדם וחיות. הפרואנים נהגו להשתמש במאקה למטרות מרפא. החל משנות ה60-90 המאקה החל להיות מוכר יותר ויותרבאמריקה הלטינית ולאחר מכן גם לעולם המערבי.

סגולות - מכיל ויטמין סי, מגנזיום, ברזל, אשלגן, מנגניז, B6, מגביר ליבידו, יכול להגביר פוריות, יכול לעזורלתופעות לוואי של גיל המעבר, משפר מצב רוח, ממריץ ומשפר יכולות פיזיות בפעילות גופנית, מגן מהשמשאם משתמשים על העור, עוזר לשפר תפקודי מוח, עוזר להקטין גידול בערמונית.

*אנשים עם בעיות בבלוטת התריס עדיף להמנע ממאקה או להתייעץ עם רופא.


אבקת מסקיט

מה זה? - פרי תרמילי שמיובש ונטחן לאבקה

מוצא והיסטוריה - מוצאו בדרום אמריקה ודרום מערב ארצות הברית, שם נהגו להשתמש בפרי התרמילי וגםבגזע במשך דורות רבים. הגזע שימש לבניית סירות והפירות שימשו כקמח וממתיק למטרות בישול.

סגולות - מתקתק אבל עם ערך גליקמי נמוך, מכיל ברזל, משמש כקמח ללא גלוטן, מכיל חלבון, סיביםתזונתיים, אשלגן, סידן ומגנזיום, מכיל חומצות שומן ואומגה 3, אנטי פטרייתי, ממריץ את מערכת החיסון,  עוזר לכאבי ראש ומיגרנות, 


אבקת לוקומה

מה זה? - פרי מיוחד שמיובש בטמפרטורה נמוכה ונטחן לאבקה.

מוצא והיסטוריה - מוצאה של הלוקומה בהרים האנדים של פרו צ׳ילה ואקוודור, הוא נמצא מצוייר על קבריםעתיקים של שבטים פרואנים. השבטים הפרואניים רואים בפרי כסמל לאריכות ימים ופוריות.

האירופאים שהגיעו לאקוודור מצאו אותו בשנת 1531.

סגולות - עוזר לעור ומערכת העיכול, מתקתק אבל עם ערך גליקמי נמוך, עוזר להחלמת פצעים כשמורחים עלהעור (בעיקר השמן שמופק ממנו) וכן גם לבריאות העור, מכיל ויטמין סי אשלגן ברזל סידן ועוד מינרליים, מכיל פלבנואידים.




המתכונים בסדרה



 

כתבה זו היא חלק מפרוייקט ״איך לצבוע את האוכל שלכם עם סופר פודס״

שיתוף פעולה ענקי עם ענבר חוברה ומגזין X-net

ענבר חוברה

בלוגרית של לייפסטייל, טיולים ואוכל

הפקה, מתכונים, כתיבה, סגנון (סטיילינג) וצילום

ליאורה חוברה

דיאטנית קלינית .MSc רפואה סינית וצמחים, ומאסטר NLP לבריאות והרזיה

ערכים תזונתיים ומידע מקצועי אודות הצבעים השונים באוכל

דרק סימפסון

צלם

צילום, וסגנון (סטיילינג)

Rawnice

אבקות סופר פוד

רויאל באלי סרמיקס

כלי קרמיקה

מגזין X-net



623 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול

שתפו את המתכון עם אחרים

עוד מוצרים בריאים במיוחד בשבילך

bottom of page